Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

onsdag 11 mars 2015

Är Autogoy död?

Jag har tänkt skriva detta inlägget ett tag, men det är så mycket annat som kommit emellan.

För ett tag sedan var det någon anonym som skrev en kommentar på denna bloggen. Vilket inlägg det var minns jag inte, men kommentaren löd såhär: ”Är Autogoy död?”

Istället för att svara enskilt på denna kommentar så kände jag för att skriva ett inlägg så att alla kan läsa och få detta förklarat. När jag stängde ner min gamla blogg så var jag lite orolig för att människor skulle tro att jag skulle begå självmord och försvinna från denna värld, fastän mitt sista inlägg på bloggen var glatt och lyckligt och att jag ändå fortsatt vara aktiv på andra sociala medier.

Så är jag död? Nej, det är jag verkligen inte. Jag är mer vid liv än jag någonsin varit!

Jag har inte riktigt berättat offentligt hur allt har gått sedan jag stängde ner min blogg, så jag tänkte passa på att skriva och berätta det här och nu, för om jag har förstått det rätt så är det en del som är nyfikna.

Jag har inte borderline längre, utan jag har tillfrisknat och jag uppfyllde inte kriterierna för diagnosen längre. Jag har dock fått diagnoserna tvångssyndrom och tourette istället. Lite jobbigt, men jag är överlycklig över att jag inte har borderline längre!
Jag har avslutat min kontakt med psykiatrin, öppenvården och nästan allt boendestöd. Jag träffar dock fortfarande min kontaktperson en gång i veckan. Jag har minskat på mina mediciner och har knappt något kvar. Jag tar även hand om min medicin helt själv. Jag har inga problem med missbruk och jag har varit självskadefri i snart 500 dagar. Jag har även slutat röka.

Livet känns fantastiskt och jag trivs med hur det är just nu. Jag bor fortfarande i min lilla lägenhet med min fina katt Arwen och här lär jag bli kvar ett bra tag.


Idag överlever jag bara inte dagarna som går, utan idag lever jag i frihet och varje dag är en gåva. 

2 kommentarer :

  1. Snyggt jobbat!!!!
    Önskar dig en kul och spännande framtid. :)

    SvaraRadera
  2. Fan vad grymt att det gått så bra för dig! Synd bara att man inte kan följa dig längre^^
    Kramar!

    SvaraRadera