Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

söndag 18 januari 2015

Hur hanterar man någons bortgång?

Jag kär vän tog sitt liv förra året och jag är så ledsen. Det var några månader sedan jag fick reda på det och jag mår fortfarande uselt över det, om inte ens värre. Jag kan inte fatta att hon inte finns längre. Jag har ingen aning om hur jag ska hantera detta. Jag ångrar att jag inte ringde henne fler gånger än vad jag gjorde. Jag ångrar att jag inte engagerade mig mer. Jag ångrar allt jag inte gjorde.

Jag vet att det inte är mitt fel och att jag inte gjort något fel egentligen, men varför känns det såhär då? Jag saknar henne så att jag får ont i hela min kropp och själ. Jag önskar att jag åtminstone hade fler foton på henne. Jag har ett och det håller jag hårt i. Jag har även ett litet brev hon skrev till mig.
"Hej fina Robin. Jag hoppas att du mår lite bättre snart. Love you, puss och kram. Anna."
Hur ska jag kunna må bättre när du inte finns längre?

Sen lämnade en annan vän jordelivet i början av december. Det tog också hårt. Sorgen ekar mellan väggarna och jag gråter floder.

Hur tar man sig genom sånt här?

1 kommentar :

  1. jag har väntat med att svara
    mest för att jag inte har något svar
    en av mina vänner, i höstas.. jag förstår fortfarande inte
    det är för overkligt, och det enda som kanske hjälper är tid

    min bästa vän dog för många år sedan
    jag både har gått vidare och inte
    hon lever alltid i mina drömmar vilket är svårt när jag vaknar
    men jag är glad att ha haft henne i mitt liv, verkligen

    SvaraRadera