Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

tisdag 20 november 2012

ytterliggare en presentation

jag heter sandra och är 25 år, men känns främst igen som piik. bor i karlskoga och örebro tillsammans med mina två kinesiska nakenhundar och pojkvän. jag pendlar mellan att vara halvtid- och heltidsjukskriven, och har nu varit arbetslös i lite mer än en månad, jobbade innan det för tele2 kundtjänst. och har även jobbat som personlig assistent, vårdbiträde och på ett hunddagis. men jag börjar snart ett nytt jobb och kommer även att börja studera med början i januari är det tänkt.

har i många år haft min privata blogg där jag har skrivit om min vardag med psykisk ohälsa och allt som hör där till. i somras så stängde jag igen bloggen men öppnade den igen för inte så längesedan. har dock raderat allt som någonsin har skrivits och beslöt mig för att "börja om" och inte ha så mycket fokus på det psykiska, det fungerar sådär, det blir få uppdateringar och jag vet inte riktigt vet jag ska skriva om, och jag saknar att kunna ventilera vad som händer med mig med andra bloggare och läsare, framför allt så saknar jag att skriva.

är nu under utredning (igen) då ny läkare och nya psyk (flyttade för ca ett år sedan) inte tyckte att diagnosen/-erna stämmer fullt ut och jag säger inte emot angående det. så, angående just diagnoser så ber jag om att få återkomma om det, antagligen redan nästa vecka verkar det som. så förutom att jag springer på psyk för utredningar nu, så går jag även där för bildterapi en gång i veckan, ska även snart börja i en grupp för bildterapi med flera personer och står även i kö för DBT igen. 

jag ser fram emot att få bli delaktig i denna blogg och att få skriva här, och jag hoppas kunna skriva mera privat här än vad jag gör på min privata blogg. både för att kunna ventilera, dela med mig och få höra era erfarenheter och synpunkter. 

en stor varm höst-kram till er alla, så hörs vi. 

2 kommentarer :

  1. Du är jättevälkommen hit! Bildterapi verkar spännande. Skulle gärna höra dina tankar om det.

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit! Skriv av dig så mycket du vill och känner =)
    Kram

    SvaraRadera