Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

lördag 21 april 2012

En kort introduktion till Charlyene

Oj, vilken bra idé att samla massa olika tankar och idéer på ett ställe. Jag hoppas att detta är en blogg som kommer att fortsätta att utvecklas långt fram i tiden.

Men jag tänker börja med att presentera mig. Charlyene är jag, fast oftast Charly. Min blogg hittar ni här. Jag skriver mycket om psykisk ohälsa. Om vad har jag för diagnoser debatterar de lärde (och inte så lärde). Just nu står bipolär som huvuddiagnos, men jag kan lika gärna vara schizoaffektiv. Står dessutom i den långa väntkön till neuropsykiatrisk utredning.

Förutom psykfall virkar och stickar jag. Min stora passion är böcker, men nu har jag inte läst en bok på flera månader. Måendet har satt stopp och jag gråter floder över det. Men går det inte, så går det inte.

Så... Det var lite kort om mig. Bara en liten introduktion, så att säga.

8 kommentarer :

  1. jag är jätteglad att ha dig onboard =)
    vad det gäller att få det här att fungera långsiktigt så tänker jag göra mitt för att få det att försöka att väcka intresse och sen så får vi se, det är ju tyvärr väldigt svårt att väcka tillit på ett projekt som inte går att starta utan medlemmars hjälp
    men för en gångs skull så måste jag nog vara positiv och inte låta mig ges av att några inte vågar sig på det här med en gång
    du får gärna bjuda in fler bloggare då du nu är admi
    word of mouth är värd vitguld

    och du, du är nog en av de lärde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är jag en av de lärde nu när jag har välkomnats in i gemenskapen bland er? ;)

      Radera
    2. ja, varför inte starta en klubb där inbördes beundran råder, det är väl det klubbar är till för ;)
      det gör oss alla gott
      det är fingret åt vården det - vi kan själva!

      Radera
    3. Ofta är det ju så att vi ofta kan bättre själva än vården. Och inbördes beundran behöver inte vara negativt!

      Radera
    4. jag håller med!
      det bästa vi får höra från dem är: jag tror på dig, du kommer klara det här!
      - verkligen? efter 18 år i vuxenpsykiatrin och du säger det med sån övertygelse?
      nä, då är inbördes beundras bättre på fler sätt en ett
      kram!

      Radera
    5. Jag kan inte annat än att hålla med. Hoppas vi blir fler som delar på bloggen och stöttar varandra.

      Kram!

      Radera
  2. Hej Charlyene! Jag har också tappat orken för att läsa, fast jag egentligen älskar det.. Aja, kul att du är med i alla fall! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det synd när en tappar sådant som en älskar. Hoppas att det kommer åter.

      Tack!

      Radera